Op reis in het bos

Miriam R. 12 augustus 2024 Boekverkoper
Een boek voor iedere natuurliefhebber. Op een informatieve, speelse manier neemt bioloog Anne Sverdrup-Thygeson je mee het bos in. Door de hoofdstukken te koppelen aan de hoofdrolspelers in het bos, word je als lezer meegenomen langs geschiedenis en toekomst, politiek en cultuur. Over hoe wij ons tot bos hebben verhouden en hoe we dat in een gezonde toekomst zouden moeten doen. Hoe alles een rol heeft, van de kleinste organismen tot de dikste boomstammen. En hoe alles inhaakt op elkaar in een florerend ecosysteem waar wij als mens onderdeel van zijn. Sverdrup-Thygeson gebruikt hele duidelijke voorbeelden en beeldende taal om je door een prachtige wereld te leiden. Hopelijk inspireert het elke lezer om daarna het bos in te duiken en de soorten of situaties tegen te komen die zo duidelijk worden beschreven.

Meer recensies van Miriam R.