Kiezen tussen twee levens

Miriam R. 12 april 2022 Boekverkoper
Het huis aan het einde is een heerlijk boek om mee te krijgen hoe het is om op een afgelegen plek te wonen. Door de gedetailleerde beschrijvingen, overzichtskaart en de foto's van Irwan Droog krijg je bijna het idee dat je er zelf loopt of vaart. Het mooist vond ik de beschrijvingen van de eilanders en hun soms verdwijnende beroepen en kennis van de natuur en ambachten. Om dit te lezen tijdens een reis door Lapland gaf wel een extra dimensie aan het boek.
Ook is het herkenbaar hoe het is om te moeten kiezen tussen twee levens.. blijf je of ga je terug? Kies je voor volledige emigratie, of trekt je leven in Nederland nog teveel?

Meer recensies van Miriam R.