Meeslepend verhaal over een strijd om de vrijheid van denken

Miro Lucassen 30 oktober 2021
De actuele vragen over de vrijheid van gedachten en religie hebben historische wortels. Die zijn zichtbaar in dit meeslepende verhaal over een onbevreesde jonge wetenschapper, op weg gestuurd door de koning van Spanje om een dwergstaat in de Pyreneeën te behoeden voor de komst van Frankrijk en de inquisitie van de katholieke kerk. Een zware opdracht, die de jonge wetenschapper in het jaar 1222 soms wat al te ijverig opvat - en dat brengt hem dan ook zowel avonturen als moeilijkheden. Voor de oplettende lezer verschijnt Halley's komeet als een soort cameo. En er komt ook liefde bij kijken. De uitgeverij heeft gekozen voor 'young adult' als publiek, dat genre zou volgens mij 'young of heart' moeten heten.

Meer recensies van Miro Lucassen