Heerlijk boek, over boeken en boekliefhebbers. Met een diepere laag.

Missmir 15 oktober 2024
Inmiddels is het alweer drie jaar geleden dat haar beste vriendin overleed, alleen weet Erin daar niet mee om te gaan. Ze zit vastgeroest in haar leven. Ze heeft een baan die ze haat en ze weet ook niet wat ze met haar leven aan moet. Tot ze op een dag per ongeluk haar boek in de minibieb zet. Het zal alles veranderen.

Het duurde bij mij even voordat ik in het boek kwam, Erin vond ik eigenlijk maar een naïef meisje. En James gewoon een man, waarin ik niet veel inzicht in kreeg. Afwisselend was Erin of James aan de beurt, waardoor je beide ook steeds beter leert kennen. Vooral Erin groeide in mijn beleving heel erg, James had gewoon oogklepverwijderaars nodig.

Sommige dialogen vond ik wel wat lang duren, en konden mijn aandacht ook niet echt vasthouden. Maar andere stukken uit het boek vond ik dan weer heel mooi en inspirerend. Vooral als er quotes werden gebruikt uit de klassiekers. De verhaallijn is eigenlijk geen verrassing, had ik al wel door wat er zou gaan gebeuren. Het deed niks af aan mijn leesbeleving. Mijn complimenten voor de serieuzere en diepere lagen in het boek, die geven wel net een beetje extra.

Heerlijk boek, over boeken en boekliefhebbers. Met een diepere laag.

Meer recensies van Missmir