Misleidend verhaal

Missmir 26 november 2023
Aesa loopt bij een psycholoog nadat haar ouders werden vermoord voor haar ogen. Sindsdien heeft ze het gevoel dat wordt gevolgd, maar haar beste vriendin Eva en ook de politie geloven haar allang niet meer. Met als gevolg dat Aesa zich steeds verder afsluit van de buitenwereld.

Naomi maakt hiermee haar debuut en ze heeft een leuk verhaal geschreven. Er zijn twee verhaallijnen, eentje die Aesa volgt en eentje met Eva. Het perspectief van Aesa wordt in de ik vorm verteld, waardoor je echt met Aesa kan meeleven. Je voelt de verwarring van Aesa en de angst. Dan krijg je de gedachten van Eva te lezen waardoor je weer gaat twijfelen aan Aesa. Dit heeft Naomi goed gedaan.

Ik kreeg soms wel het idee dat het teveel in elkaar gestoken was. Situaties werden dan in een compleet andere bewoording beschreven waardoor er een bepaalde suggestie werd gewekt. En ook sommige situaties vond ik wel een beetje onrealistisch overkomen. Maar dat neemt niet weg dat het een leuk en vermakelijk boek is, waarin Noami je misleidt over wat er nu gebeurd is. Zeker goed voor een paar leuke en spannende leesuurtjes.

Meer recensies van Missmir