Heerlijk boek

Missmir 15 september 2024
Bonnie woont met haar hond Balthasar op het landgoed van haar familie. Maar helaas zijn de kosten voor het onderhoud niet meer op te brengen en moet ze overwegen om het te verkopen. En dan is er ook nog die nieuwe inwoner, die maar niet maar weggaat….

Jet heeft al meerdere boeken op haar naam staan, en het was dan ook niet mijn eerste boek wat ik van haar mocht lezen. Gelukkig was ook dit verhaal weer een genoegen.

Het verhaal speelt zich af in Schotland, wat Jet heerlijk levendig en kleurrijk beschrijft. Zo waan je jezelf in het prachtige landschap van Schotland. Ook de personages zijn herkenbaar en met de nodige diepgang weergegeven. Zo heb je Bonnie, de lieve vrouw die een hart van goud heeft. Al heel snel zit Bonnie in je hart en hoop je dat het Bonnie mee gaat zitten. Dit komt omdat je vanuit het ik-perspectief meeleeft. Daardoor lees je over Bonnies gedachten en gevoelens.

Leuk aan dit boek is dat er gekozen is om een deel van het verhaal in het verleden te laten afspelen. Daardoor wordt er continue afgewisseld tussen het heden en het verleden. Daardoor blijft Jet je aandacht vasthouden en wil je weten hoe het nu eigenlijk gaat aflopen. Het zijn eigenlijk 2 verhalen die op een mooie manier in elkaar zijn verweven.

Heerlijk boek! Jet heeft een prettige schrijfstijl, met daarbij een beeldend vermogen waardoor je je even in het prachtige Schotland waant. Met wat historie, drama en liefde!

Meer recensies van Missmir