Prettige leeservaring

Missmir 14 juli 2024
Eline is tot haar grote verdriet, een huisvrouw. Samen met haar man hebben ze twee kinderen en lijken ze ogenschijnlijk gelukkig. Maar Eline is dat zeer zeker niet, sinds het verlies van haar baan is ze beland in een sleur. Gelukkig komt het weekendje, met vriendinnen van het koor, naar Antwerpen dan ook als geroepen. Daar ontmoet ze Thierry, die haar het gevoel geeft weer een mooie vrouw te zijn. Thuisgekomen heeft Stijn nog steeds geen aandacht voor Eline, hij zit verstrikt in zijn werk. Of is er meer aan de hand?

Het boek begint met een proloog waarbij gelijk je aandacht is getrokken. Wat is er gebeurt? En wie is er allemaal bij betrokken. Het maakt dan ook dat je gelijk verder wil lezen. Het eerste deel van het boek is verder niet zo spannend, je maakt kennis met de personages en ziet hoe hun leven eruit ziet. Je merkt al gelijk dat er een sleur hangt in het huwelijk en dat Stijn Eline maar voor lief neemt. Daarbij hangen er ook wat geheimen in de lucht, die steeds verder worden ontrafeld gedurende het boek.

Sommige gebeurtenissen waren levensecht beschreven en voelden dan ook alsof je er met je neus bovenop stond. Het tweede deel van het boek was spannender en er gebeurde veel. Misschien soms wel te veel. Er waren ook best personages, waardoor ik soms vergat wie nou wie was. Wel heeft Saskia heel veel mysterie en met wantrouwen gestrooid, want op het einde wist je echt niet meer wie je kon vertrouwen. Het was een leuk boek om te lezen, met een zeer spannende en onverwacht einde. Ook de boodschap in het boek kon ik wel waarderen, koester wat je hebt.

Meer recensies van Missmir