Prettig lezen

Missmir 23 februari 2024
Het boek echo’s gaat hoofdzakelijk over twee vrouwen. Victoria is gescheiden en heeft een dochtertje Billie. Op een dag vertelt Billie aan haar moeder dat ze een zus heeft en dat die tegen haar praat. Victoria gelooft haar niet, totdat Billie haar dingen vertelt die ze niet kan weten……

Caro heeft twee dochtertjes, die spelen met Billie. Via hun dochters komen Caro en Victoria in contact en besluit Caro Victoria te helpen. Maar ondertussen heeft Caro haar eigen problemen.

Anja Feliers is een auteur die al vele titels heeft geschreven, maar toch had ik nog nooit wat van haar gelezen. Echo’s is het vierde deel in de serie over Caro, het is los te lezen maar ik denk dat het boek meer had gewaardeerd als ik de eerdere delen ook had gelezen. Mede omdat ik dan een duidelijker beeld van Caro had kunnen vormen en misschien ook meer begrip voor haar keuzes kunnen opbrengen.

Vanaf het eerste moment pakt Anja je al in. Ze opent het verhaal met een spannende scene waardoor je gelijk wil weten wat er aan de hand is. Per hoofdstuk komt een personage aanbod, voornamelijk Caro en Victoria. Het verhaal van Caro wordt verteld in het ik-perspectief en die van Victoria in het hij/zij-perspectief. Het gebruik van deze twee verteltechnieken door elkaar heen lezen heel prettig, en je weet daardoor als lezer ook heel goed wie nu aan het woord is. Daarbij wordt het per hoofdstuk duidelijk aangegeven over welk personage het gaat, en in het geval van Victoria ook of het om een terugblik gaat.

Het boek heeft mij geen moment verveeld, echter was het geen thriller. De spanning was matig aanwezig en werden meer opgewekt door de kleine gedichtjes tussen de hoofdstukken. Ook vond ik sommige gebeurtenissen wat ongeloofwaardig. Maar toch heeft Anja er weer een fan bij.
3,5 *

Meer recensies van Missmir