heerlijk realistisch tussendoortje

Missmir 25 februari 2024
Elise droomt graag weg in mooie boeken. Want haar echte leven is momenteel moeilijk en zwaar. En dan opeens vindt ze een mysterieus briefje in een boek. Wie is de auteur? Hij is vast en zeker super leuk want hij schrijft de mooiste gedichten en leest ook nog eens dezelfde boeken als zij. Of toch niet?

Ik ontmoet je bij de I is het tweede deel uit de serie liefde in de bibliotheek, en kan je prima los lezen. Wat ik leuk aan dit verhaal vind is dat het zo herkenbaar is en dat het ook echt iemand kan overkomen. Maar toch hoe komt de auteur op het idee? Daarnaast is het echt een super romantisch idee en toont ook maar weer aan dat liefde voor boeken overal te vinden is.

Jonne heeft een prettige manier van schrijven en laat je met minimale details toch een goed beeld krijgen van de omgeving. De karakters worden niet heel erg uitgediept maar dat is ook niet nodig. Ook de twist die Jonne er in heeft verwerkt is knap gedaan, want die zag ik niet aankomen. Wel vond ik gedrag van Elise zo nu en dan heel raar en voor mij voelde het verhaal nog niet helemaal af. Maar misschien lezen we dat in het volgende deel? Maar al met al is het een heerlijk realistisch tussendoortje.

3,5*

Meer recensies van Missmir