Geweldig boek!

Missmir 20 juli 2024
In de metro van Stockholm worden botten gevonden, menselijke botten. Na onderzoek blijken ze van een bekende financier te zijn. Politie-inspecteur Mina Dabiri bijt zich vast in de zaak, en roept de hulp in van Vincent Walder, meester-mentalist. Lukt het ze om uit te puzzelen wie en wat er in de metro gebeurt?

Illusie is het laatste deel in deze triologie, Box en Cultus waren deel 1 en 2. Deze heb ik voor dit deel gelezen en dat is eigenlijk wel een must. Ik denk dat als je deel 3 alleen zou lezen, je niet veel van de personages, Mina en Vincent, zou begrijpen. Overigens zijn het heel kenmerkende personages, met allebei hun eigenaardigheden. Hoewel de auteurs de personages in de eerdere delen al goed en duidelijk hadden neergezet, kwamen er in dit deel toch nog weer onbekende en onbelichte kanten naar boven. Echt mooi om te zien hoe de personages groeien door de delen heen.

Ook in dit deel, gebeurt er weer van alles. Misschien soms wel te veel, maar aan de andere kant in het echte leven gebeurt vaak ook op privé- en werkgebied van alles. Dat is in dit boek ook zeker niet anders. Knap hoe alles uiteindelijk in en bij elkaar komt, geheel kloppend. De verschillende verhaallijnen worden veelal door een alleswetende-verteller verteld. Hierdoor krijg je het verhaal grotendeels chronologisch beetje bij beetje mee en word je steeds een stukje dichterbij de ontknoping van de puzzel gebracht.

Ik heb genoten van het boek, er was een goede spanning, herkenbare personages en goed uitgewerkte verhaallijnen. Maar het einde, die was echt fantastisch. Totaal onverwacht! Ik kan deze serie dan ook alleen maar aanraden. Dus houd jij van politiethrillers, puzzelen en een beetje anders? Dan moet je deze serie lezen.

Bedankt Hebban en The House of Books dat ik deze mocht lezen. Erg van genoten!

Meer recensies van Missmir