Missmir 12 september 2024
Merel is gelukkig met haar man Luc en hun dochtertje Louise. De B&B loopt goed en ze gaat binnenkort ook starten met haar eerste schildervakantie. Maar toch knaagt er iets vanbinnen; namelijk het ontbreken van haar vader. Merel besluit om uit te zoeken waar hij vader is gebleven, maar is dit wel de beste keuze?

Jij bent alles is het vervolg op alles komt goed, en hoewel Mirjam je weer even vertelt welke dingen er eerder zijn gebeurd, kan je het beste beginnen bij deel 1. Je krijgt dan een beter beeld en je voelt en weet dan ook welke dingen de karakters hebben meegemaakt. Typerend voor beide boeken is de sfeer die Mirjam weet over te brengen. Je waant je gelijk weer in Frankrijk, in de B&B met een prachtig uitzicht over zonnebloemvelden. En waar de heerlijke citroen meringue taartjes op je liggen te wachten.

De personages werden in dit deel weer wat verder uitgediept, maar zorgden er ook voor dat ik me wat aan ze irriteerden. Ik vond Merel best egoïstisch en impulsief, en Luc vond ik weer wat mak. Daarnaast zijn er nog wat moeilijkere momenten in het boek, die het een realistisch verhaal maken.

Heerlijk feelgood verhaal met een diepere laag, vlot geschreven en een prettige schrijfstijl. Daardoor vlieg je door het boek en blijf je achter met trek in gebak en heimwee naar Frankrijk.

Meer recensies van Missmir