Heerlijke schrijfstijl en is niet weg te leggen!

Missmir 26 september 2024
New York 1928.
Lily Appleton heeft een prachtig leven, haar ouders zijn welgesteld en ze heeft een knappe verloofde. Het gaat haar voor de wind en ze ziet ook nog eens haar grote droom uitkomen; een baan in de keuken van het wereldberoemde Waldorf-Astoria. Maar dan verandert haar leven plotseling als de beurskrach van 1929 toeslaat en wordt alles anders.

Aster Borg is het pseudoniem van Johnny Bollé, die al meerdere fantastische thrillers op zijn naam heeft gezet. En wat mij betreft is de naam Aster Borg er ook eentje op in de gaten te houden.

Al vanaf het eerste bladzijde weet de auteur je aandacht vast te houden. Dat komt door de prettige en fijne schrijfstijl, maar ook door het vermogen van de auteur om alles zo beschrijven dat het lijkt alsof je er bij bent. En ook loopt door de gangen van het prachtige hotel.

Het verhaal is opgedeeld in twee verhaallijn, eentje van de jonge Lily, afspelend in 1928, die nog vol met dromen zit. En de andere vertelt over Lily in 1980, waar Lily vertelt over haar leven toen en haar gevoelens. Beetje bij beetje kom je er achter wat Lily allemaal heeft moeten meemaken en dat haar ogenschijnlijk makkelijke leventje helemaal niet makkelijk is geweest. Er blijken vele geheimen te zijn in haar die elke keer een beetje verder uitgewerkt worden. Er zijn ook periodes van verdriet, maar toch zet Lily door en zoekt een oplossing. En zoals ook in het echte leven zijn er mooie momenten, van liefde en trouw. Helaas voor mij als lezer weet ik nu nog niet hoe alles in elkaar steekt, want dat komt pas in deel 2. En ik kan niet wachten tot dat deel er is.

Prachtig boek, ademt de sfeer van 1928 uit. Heerlijke schrijfstijl en is niet weg te leggen!

Meer recensies van Missmir