Fantastisch spannend boek! Vol met verrassingen.

Missmir 19 oktober 2024
De tweeling Lorie en Nina gaan nog even wat dingetjes kopen voor hun 16e verjaardagsfeestje. Eenmaal in de supermarkt zijn ze getuige van een gewelddadige overval, waarop de gemaskerde mannen de meisjes dwingen om een keuze te maken; een van de meisjes moet met hun mee. De ander blijft leven. Voor beide meisjes begint een hel, de een thuis en de ander overgeleverd aan de wil van vreemden. Zullen ze erachter komen wat het motief is van de mannen? En zal het gevangen meisje ooit weer haar tweelingzus en vader en moeder zien?

Sterre Carron heeft al vele boeken geschreven, namelijk 22 stuks met Rani Diaz in de hoofdrol. Met dit boek heeft Sterre iets nieuws geprobeerd, een stand alone. En wat mij betreft is dit echt meer dan gelukt! Sterre heeft het vermogen om zulke sterke verhalen te schrijven, die van begin tot eind spannend zijn. Gelijk bij het starten van dit boek word je meegezogen, en pagina na pagina wordt die aandacht vastgehouden. Dat doet ze door de spannende scenes, maar ook door haar schrijfstijl en de goede en verrassende verhaallijn.

De schrijfstijl is toegankelijk en leest heel prettig. Daarbij weet Sterre hiermee haar spanning te verhogen. Af en toe zitten er wat psychologische elementen in die je als lezer normaliter niet meemaakt maar wel heel goed voor te stellen zijn. Om je als lezer op de hoogte te houden krijg je steeds een stukje verhaal van een van de personages. Deze zijn goed uitgewerkt, je kunt je een goede voorstelling maken en inbeelden hoe die personages zich voelen.

Tot slot de verhaallijn, amai, zoals Sterre dat misschien wel zou zeggen. Want echt deze was weer fantastisch uitgewerkt. Vol onverwachte wendingen en een einde wat ik niet had zien aankomen. Zo van genoten!

Fantastisch spannend boek! Vol met verrassingen.

Meer recensies van Missmir