Gegarandeerd lachplezier

Missmir 24 juli 2024
Francien (Cien) is al jaren getrouwd met Jay. Hun band leek onverwoestbaar maar er komen nu toch scheuren in die band. Gelukkig voor Francien heeft ze haar goede vrienden Mirre en Giel. Mirre haar beste vriendin die haar altijd een luisterend oor biedt. Haar broer Giel is ook een beetje haar broertje. Alleen is Giel echt een rokkenjager en Francien is een dromer. Twee mensen die een beeld hebben van elkaar, maar wat totaal anders is in het echt.

Het is het tweede deel, maar je kan dit boek prima lezen zonder het eerste deel gelezen te hebben. Ik heb zelf het eerste deel niet gelezen en heb niet het idee dat ik iets gemist heb. Waarschijnlijk ken ik dan sommige personages wat beter. Lisanne begint het boek met een terugblik, en toont daar gelijk al de humor die je kan verwachten in de rest van het boek; gegarandeerd HARDOP lachplezier. Echt heerlijk!

Door het gebruik van de humor, zorgt ze ervoor dat de zwaardere onderwerpen luchtig blijven. De ernst wordt getoond maar het krijgt nooit de overhand. Daardoor blijft het een leuk en plezierig verhaal. Ook de schrijfstijl van Lisanne is prettig en leest vlot. Daarbij is het een toegankelijk en herkenbaar verhaal. Er komen geen onnodige fratsen aan te passen en zou zomaar over je buurvrouw kunnen gaan. De personages zijn dus heel gewoon en herkenbaar. Daardoor leef je met ze mee en hoop je dat gelukkig zullen worden.

Dus zoek je een feelgood met gegarandeerd lachplezier, maar een serieus randje? Lees dan dit boek!

Meer recensies van Missmir