Geheimzinnig en origineel boek. Mooie sfeer en goede research. Gegarandeerd leesplezier!

Missmir 07 oktober 2024
David is een alleenstaande vader in de jaren 20. Hij en zijn zoon Dilan hebben het prima zo samen. Tot David de betoverende Lily ontmoet. Wat een plaatje van een vrouw en ze is ook nog eens heel leuk. Maar er hangt ook een mysterie om Lily, kan David achterhalen wat er gebeurd is?

Een van de dingen die mij gelijk opvallen is de vormgeving van het boek. Het heeft een mooie cover en het binnenwerk is versierd met mooie elementen die bij het verhaal horen. Je kan dan ook zien dat er veel aandacht is besteed. Dat kun je overigens ook lezen tussen de regels door, Leonie heeft goede research gedaan om de sfeer van de jaren 20 over te brengen. Wat betreft is dat goed gelukt!

De beschrijvingen van de kleding, de omgeving en de situaties zijn gedetailleerd en geven echt dat jaren 20 gevoel. Daardoor kon ik mij goed inleven in het boek. Ook de personages, David en Lily worden goed uiteengezet. Per hoofdstuk komt een van beiden aanbod, en door het gebruik van het hij/zij perspectief krijg je een goed beeld van hun gevoelens en gedachten. Ik had niet echt een connectie met hun beiden, maar dat komt deels door de situaties die ze meemaakten. En deels omdat er niet heel diep op de gevoelens werd ingegaan, wat overigens ook wel past bij het boek en het gevoel wat je krijgt als je het boek leest.

Wat ik zelf heel erg kon waarderen aan het boek, is het verhaal zelf. Ik vind dat Leonie een originele setting heeft gecreëerd, die niet per se onrealistisch aanvoelt. Daarbij bleef er bij elke pagina een stukje mysterie hangen, die ervoor zorgde dat je nieuwsgierig bleef naar de volgende pagina. En dan tot slot het einde, ja dat was ook zeker een verrassing.

4.5 ster

Meer recensies van Missmir