Heerlijk leesbaar boek, leest vlot met wat spanning

Missmir 29 juli 2024
Keet Kuipers moet nodig aan haar filmscript werken en heeft daarvoor een huisje gehuurd in Vlissingen. Ze hoopt daar de rust te vinden die ze nodig heeft voor het script maar ook de ruimte om na te denken over haar relatie met Marcel. Waar ze zich gevangen in voelt.

Na een van haar omzwervingen ontdekt ze een verlaten strandtent waarin Barbara heel mysterieus doet. Aangezien Keet niet haar nieuwsgierigheid kan bedwingen komt ze erachter dat Barbara een paar jongens verstopt, waaronder ook haar halfbroer Paddy. Wat doen de jongens daar?

Het verhaal wordt op verschillende manieren verteld. Zo volgen we Keet, maar ook Paddy en de andere jongens. Waarbij het verhaal zo nu en dan wordt onderbroken met een filmscript of wordt er een blik geworpen op het verleden. Op deze manier wordt er beetje bij beetje iets meer van het mysterie onthult. Maar het zorgt er ook voor dat de spanning toeneemt. Want in welk wespennest zit Paddy? En kan hij er ooit nog uitraken?

Keet is blij maar verrast dat ze haar halfbroer weer terugziet. Je leert Keet hierdoor ook beter kennen, je ziet een stoere vrouw maar ook eentje die het niet makkelijk heeft gehad. Keet en Paddy heeft Nathalie goed uitgewerkt. De andere personages zijn wat minder duidelijk neergezet, maar dat is logisch omdat je die hun geheimzinnigheid moeten houden.

Mooi aan dit boek is dat over een actueel thema gaat, maar ik heb er nooit over nagedacht hoe dat in zijn werk gaat. Met dit boek zorgt Nathalie ervoor dat ook de andere kant van het verhaal gaat leven. Waarom deze jongens en misschien ook wel meisjes besluiten om dit te gaan doen? Is het voor de lol of omdat ze geen andere uitweg meer zien? En realiseren ze zich wel welke gevaren er zijn?

Heerlijk leesbaar boek, leest vlot met wat spanning. Met een serieus thema maar het blijft luchtig.

Meer recensies van Missmir