Helaas was dit niet mijn boek

Missmir 21 oktober 2024
Een man wordt met spoed vervoerd naar het ziekenhuis. Zwaar gewond, veel bloedverlies en ook zijn geheugen laat hem in de steek. De man heeft geen idee wie hij is en wat er is gebeurd.

In de tijd die volgt zweeft de man tussen leven en dood, en probeert hij de herinneringen weer boven te halen.

Het verhaal begint met een spannende proloog, die gelijk je aandacht trekt. Maar ook de proloog vond ik al opmerkelijk. Sommige details waren niet nodig voor het verhaal en hadden misschien ruimte geboden voor andere details. Daarna word je meegenomen in het hoofd van de man die is binnengebracht.

De auteur geeft je beetje bij beetje meer informatie over wat er is gebeurd. Alleen hoe die informatie naar boven werd gehaald, vond ik verwarrend en onrealistisch. Er werd vaak gewisseld in het verhaal en daardoor kon ik mij niet echt een voorstelling maken van de persoon. Wat op zich ook wel logisch was, want de man wist ook niet wie hij was. Maar ook qua emotie kon ik geen goed beeld vormen. Sommige elementen vond ik in het verhaal niet realistisch en voelden voor mij als een fantasy boek.

Op zich was de verhaallijn en het idee erachter best interessant, het plot vond ik daarentegen goed. Toen kreeg ik echt het leesplezier en de wil om verder te lezen. Het plot zat goed in elkaar en was zeker verrassend.

Helaas was dit niet mijn boek, ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest. Interessante verhaallijn en goed plot, alleen de uitwerking was niet aan mij besteed.
2.5 ster

Meer recensies van Missmir