Leuk maar er gebeurde te veel

Missmir 29 juli 2024
Robert neemt even afstand van zijn vrouw Freija, hij is er achter gekomen dat zijn huwelijk een grote leugen is. Onlangs is zijn tante overleden en besluit daar een tijdje in te trekken. Het enige wat hij mist van zijn huwelijk is zijn stiefzoon Mille. Dan wordt er een lijk in de buurt gevonden, waarbij Robert bang is dat als hij de waarheid vertelt hij het contact met zijn stiefzoon kwijt zal raken. Robert probeert overal tussendoor te manoeuvreren.

We volgen het oogpunt van Robert, en we leren hem daardoor ook een beetje kennen. Hij vraagt zich af waar het fout is gegaan in zijn huwelijk en neemt je daarin ook mee. Het verhaal speelt zich voornamelijk af in de het heden maar er worden af en toe blikken geworpen op het verleden. Je hebt wel door dat het een raar huwelijk was, maar helemaal begrijpen doe je het ook niet.

De schijfstijl is prettig en leest snel. Er is niet te veel poespas en dat verhoogt het mysterie en de spanning. De personages waren meestal duidelijk neergezet en ook zo dat je een hekel aan ze had. Of dat je het allemaal maar heel vaag gedrag vond en ik er toch een antipathie tegen had.

Gedurende het verhaal zijn er nog wat spannende en schokkende gebeurtenissen, waardoor blijft nadenken over een mogelijke dader. Het plot was redelijk onverwachts, ik had dan ook lange tijd niet door hoe het in elkaar zat, maar ik begon wel dingen te vermoeden. Het boek heeft vele lijntjes die allemaal kloppend bij elkaar komen. ik vond het ook wel een leuk boek om te lezen maar er gebeurde te veel. En sommige dingen voelden voor mij echt te onlogisch en te vergezocht. Maar genoeg te beleven in ieder geval

Meer recensies van Missmir