daten met een deadline

Fien, jong, vrij, feesten en vluchten dat is wat ze de laatste tijd vooral doet. Ze heeft vriendinnen die dit heerlijk mee doen of andere die zich juist gaan settelen.
Ze denkt soms juist iets te veel aan zichzelf en niet aan diegene die ze laat staan, die een blauwtje loopt door haar toedoen.
En dan staat ze plots voor haar laatste blauwtje “Jurre”, de kraamhulp van haar vriendin. Wegkruipen wil je dan of vluchten naar de wc, maar nu echt me rede!!
Dat ze maar oppast dat ze geen ander kleurtje oploopt!
Daten met een deadline is een luchtig, geestig en romantisch verhaal. Dat je echt voor je ziet afspelen en meermaals weet nu komt dit en dan toch ook weer iets dat je niet zag aankomen. Dat alles maakte het lezen zo leuk. Ook de twee personages die niet te standaard zijn en je leert kennen in situaties die om te smullen zijn.
Shirley Gal weet een juiste ballans te vinden in die afwisselingen, toch merkte in bij het iets dieper gaan wat remming en hier wou ik net dat stukje meer.
Een mooi debuut, dat een auteur laat zien die uit het leven zoals het is durft grijpen en schrijven.

3,5 ster

@missp_her_books_read