geheimen

De geschiedenis en het heden van een familie kunnen zich plots weer herenigen, vragen laten beantwoorden en iets nieuws en moois brengen. Rond het stukje van 1943 had ik soms mijn bedenkingen, hier klopte naar mijn gevoel de beschrijvingen en details niet altijd. Daarentegen het heden weer wel met mooie en juiste details waren doorweven. Wel heel goed was het steeds een stukje ontrafelen van de verhaallijnen en het samenbrengen hiervan. Mooi is in beide verhaallijnen ook te zien hoe genen en interesses worden doorgeven generaties lang.
Het laat ook de durf, groei en bewustwording van de personages zien in bepaalde fases van het leven.
Barbara Josselsohn heeft een fijne en klassieke schrijfstijl die perfect matcht met het genre en het verhaal. De afwisseling van de tijdsperiodes gaven het lezen een extra uitdaging en nieuwsgierigheid.
En die nieuwsgierigheid laat je wel al uitkijken naar de twee andere verhalen van de zussen van Annalisa.

3,5 ster

@missp_her_books_read