De zijdevilla

Na een heftige periode van zorgen, loslaten en immens verdriet gaat Angela naar een goede kennis van de familie in Italië. Rusten, bezinnen, aansterken en een andere omgeving zal haar goed doen. Maar helaas van al deze voornemens komt er weinig van in huis!
Ze krijgt prikkels die haar terug doen dromen, zin geven in het leven en vooruit laten kijken. Of is het toch maar een illusie? Wil ze alles te snel en te graag?
De zijdevilla is een echte klassieke feelgood.
Het is allemaal heel idyllisch en liefelijk. Het verhaal speelt zich af over een langere periode en toch miste ik vaak wat details tot diepgang. Regelmatig dacht ik dat de auteur bang was om verder te gaan of het verhaal misschien te dichtbij kwam en het een bewuste keuze was om het zo neer te zetten/schrijven.
Hoewel er erg mooie elementen in zaten van een tweede kans voor Angela op werk en liefdes vlak. Hoe afscheid van je man je leven zo kan tekenen en veranderen. Hoe je hierdoor ook een andere relatie krijgt met je dochter. Allemaal erg mooie fragmenten, die het verhaal maakte.
Soms net ook te voorspelbaar, met dat dingen werden beschreven, denk je direct dat gaat die kant nu uit, en jawel zo was het meestal wat ik voorspelde . Tabea Bach weet wel zeer mooi een sfeer en een realistische omgeving te creëren. De zijdevilla zag ik zo voor mij, alsook de kleuringen en weefgetouwen.
De zijdevilla is een serie, dit was het eerste verhaal, toch erg nieuwsgierig naar deel 2, gaat het verder of krijgen andere personages hun verhaal?

3 sterren

@missp_her_books_read