doodse stilte

Het leven van Esmee wordt op één tel onherroepelijk anders! Wat ze heeft en koesterde is plots voor de helft weg. Kan ze dit, wil ze dit en is terugdenken wel verstandig?
Door de gebeurtenis gaat de auteur van heden naar verleden. Het is bijna continu die wissel, je moet hierdoor zeer alert blijven, maar het geeft wel de inzichten en leesbeleving die het verhaal nodig heeft.
Mooi is hoe je ziet hoe Esmee en haar man de liefde vonden, een toekomst op bouwde en een gezin stichten.
De fragmenten waar Esmee in het heden met haar kinderen omgaat zijn kippenvel momenten en de nodige tranen.
De afwisseling van romantiek, woede, onmacht, haat, verdriet en spanning zitten erg goed. Het klopt met de personages, de gebeurtenissen en de geladenheid van het verhaal. De schrijfster gebruikte een verhaallijn opbouw die niet standaard is, deze is misschien voor bepaalde lezers net te afwijkend, ikzelf vond dit erg verfrissend en zeer goed bij het totaalplaatje passen. Het tempo op het einde ging iets te snel en ook de ontknoping, hierdoor kreeg het niet de afsluiter van mijn leeservaring tegenover de rest van het verhaal.
Saskia Idema schrijft erg op gevoel, taalkundig soms nog erg zoekende, maar wel met een duidelijke richting en in balans verhaallijn. Dit debuut mag er zeker staan en kijk uit naar meer van het genre Romantic suspense en deze schrijfster.

3,5 ster

@missp_her_books_read