home body

Dit informatieve verhaal is echt op maat gemaakt voor jongeren. Door het in een strip versie te gieten komt het luchtig over, ook al is het een zwaar en emotioneel thema. Geaardheid, de gevoelens en de lichamelijke aspecten hier rond, maar ook het sociale, de aanvaarding en het maatschappelijke.
Een handboekje soms, en dan weer eerder een dagboek tot non- fictie verhaal. De schrijver is echt in de leefwereld gekropen van zijn personages waardoor het perfect past bij de doelgroep jongeren. Ook als ouder, opvoeder of leerkracht is het een fijn en duidelijk boek dat je kan toepassen en gebruiken.
De keuze van de kleuren is zeer rustgevend en creƫert ook een openheid.
Deze schrijft initiatieven kan ik alleen maar toejuichen in het young adult genre.

4 sterren

@missp_her_books_read