It all comes back to you

missp_her_books_read 08 september 2024
Een drive, een geheim, een last dat is waar de bijna 16 jarige Anna mee rondloopt. Dat ze op die leeftijd alles doet om te kunnen overleven op alle vlakken is schrijnend. Door een studie project wordt ze gekoppeld aan de 21 jarige Gabe, die de primus is van zijn jaar en het als een straf ziet, om met haar opgescheept te zitten.
Maar wat er dan ontstaat tussen deze twee jonge mensen is zo mooi, zo ontroerend, zo puur en zo hoopgevend. En toch is het een soms gedwongen, afstoten en aantrekken daar het verleden blijft sluimeren in Anna haar hoofd. Blijft ze de komende 10 jaar vluchten of zal Gabe haar kompas en liefde zijn?
Dit is new adult die ik graag lees! Over vriendschap die je ziet ontwikkelen en evolueren. Over maatschappelijk & persoonlijke issues. Over contrasten, verdriet, hoop en vriendschap die een leven vormen en bepalen in een fase van het leven .
Melissa Wiesner weet dit op zo een manier te creƫren met haar personages en verhaallijn dat het zeer sterk binnen komt, geloofwaardig is en je gekluisterd bent aan het boek en deze niet weg kan leggen.
Soms is het tempo plots iets te snel en dit op momenten waar het naar mijn gevoel juist niet uitkwam en het hier nog net wat meer woorden/verhaal mocht hebben.
De auteur schrijft zeer vinnig met een hedendaagse schrijfwijze en benadering. Ze bouwt ook bewuste spanningsvelden en een sfeer op die de lezer in de juiste emoties brengt. Vooral rond Anna en haar rugzakje wordt er maar mondjesmaat info losgelaten en dat was de kracht in dit verhaal.
Meermaals ben ik emotioneel geraakt door verdriet, warmte, hoop en liefde.
Melissa Wiesner ik hou van dit verhaal en kijk echt uit naar meer!

Meer recensies van missp_her_books_read