liefdesmunt

Judith, een gescheiden vrouw van 2 pubers is zoekende naar zichzelf en de liefde. Haar wereld is ook van luxe naar basic gegaan, waar ze het soms best moeilijk mee heeft. Een citytrip naar Parijs zal alles veranderen! Ze treft daar een mimespeler, die haar in gedachten blijft achtervolgen. Maar ook maakt ze plannen, klaar om te daten en de zoektocht naar de liefde.
De “Liefdesmunt” was voor mij vooral een bewustwording van wat wil je in het leven. Met wat ben je tevreden en wat wil je echt niet meer.
Judith ondergaat deze stappen met vallen en opstaan. Soms triest, confronterend of erg ludiek.
Waar ik me wel wat aan stoorde was haar losbandige gedrag, liefde en seks zijn twee verschillende zaken en die grens trok ze vaak niet. Duik je direct bij contact 1 al in bed, keer op keer?
Er zijn heel mooie en diepzinnige berichten die voor mij de sterkte waren van het verhaal en alles in balans brachten.
Soms was het tempo te snel, ook de opvolging van bepaalde zaken verdwenen, waar je als lezer toch nog behoefte aan had en antwoorden.
Jasmijn Derckx schrijft wel erg gepassioneerd en gedetailleerd over Parijs en het mimespel.
Ze schrijft vrij klassiek, wat perfect paste bij verhaallijn en setting.
Een schrijfster die goed weet een bepaalde mysterie te creëren tot het einde toe.
Dat einde was speciaal, open en toch voor mij ging het net iets te snel in verhouding met de rest van het verhaal.
Hierdoor blijf ik net wat onverzadigd achter of komt er nog een vervolg?

3,5 ster

@missp_her_books_read