Oktoberlaan

missp_her_books_read 10 september 2024
Een trauma kan een leven bepalen en zeker als deze plaatsvindt in de fase naar volwassen worden.
Bo kan er nu redelijk mee dealen, enkel tegen eind oktober heeft ze het niet breed, maar ze neemt hiervoor steeds maatregelen, waardoor ze zich afsluit van iedereen en alles. Dan is het even Bo en overleven.
Deze herfst zal het anders zijn en worden!Maar gaat het de resultaten geven die ze hoopte of verwachte?
Het verhaal begint in het begin wat traag en misschien iets te braaf tot wat kinderlijk. Hierdoor was het wat zoeken als lezer naar de leesdrive en verhaallijn setting. Maar gaandeweg wordt je toch mee getrokken door Sandra Konst haar schrijfbenadering en de leefwereld van Bo.
Vooral de sfeer en de stappen die Bo zet prikkelen en geven oktoberlaan steeds iets meer body. Ook irritatie komt naar boven, vooral naar bepaalde personages toe, dat heeft de auteur zéér subliem gecreëerd.
Het is feelgood met veel drama, vriendschappen en persoonlijke issues tot ontwikkelingen, in een sfeer van herfst en Halloween. De romantiek is gering, maar je kan voelen dat het ergens ligt te sluimeren. Een einde met toch andere en niet voorspelbare wendingen, heeft voor mij het verhaal een stapje hoger gezet en hierdoor ook een ster meer verdient dan ik in het begin zou hebben gegeven.
Dit verhaal heeft heel duidelijk laten zien dat doorlezen en een kans geven echt de moeite loont voor verhaal, alsook mezelf als lezer. Knap werk Sandra Konst!

4 sterren

@missp_her_books_read