Overwerken

-Marije Gerritsen
Het schoolkamp
Overwerken #1
3,5 ster

Twee leerkrachten die elkaar niet vaak treffen. Kiki omdat ze bij een blik op de turnzaal nare gevoelens uit haar jeugd krijgt en Thijs blijft het liefst wel in zijn turnzaal hangen omdat hij verbaal soms wat moeilijker uit zijn woorden komt.
Het organiseren van een schoolkamp laat ze samen werken en ontdekken. Na de schooluren vinden ze de tijd om samen aan dit project te werken. Hebben ze ook nog tijd om elkaar wat beter te leren kennen of worden er op verschillende manier stokken in hun wielen gestoken?
Een leuk voorspelbare feelgood die de nadruk vooral legt op vooringenomenheid en oren laten hangen naar…
Maar ook de durf en het lef, dat er is als je iets erg graag wil.
Marije Gerritsen begint erg voorzichtig in het verhaal, een diezel die moet opwarmen en eens de schrijfmotor draait er echt voor gaat. Bij een kort verhaal wel een risico, maar de vaart en diepgang kwam zeker naar het einde toe goed. Het gebruiken van niet standaard ideaal types van personages was voor mij echt een pluspunt!
Het schoolkamp is een feelgood met de nodige spannings bogen en romantiek in verhaallijn en personages.

-Kimberly Schünemann
Collega’s of meer
Overwerken #2
4 sterren

Redactie op stelten!! Iedereen in afwachting van de nieuwe collega, Oslo maakt er zich geen zorgen om, hij werkt het liefst alleen.
Tot Axel de nieuwe collega blijkt en Oslo merkt dat er iets is waar hij erg door geïnteresseerd en aangetrokken blijkt te zijn.
Ontmoetingen in de kantine na de uren onverwacht en gepland. Plots is samen werken en overwerken niet meer zo saai!
Kimberly Schünemann, maakt van dit verhaal toch weer een specialleke!
Van kakelende kippen tot 2 haantjes die rond elkaar draaien in het hok (redactie/werkvloer)
Maar ook hoe ze het standaard feelgood patroon doorbreekt en verliefdheid en zijn gevoelens van twee mannen mooi weet te omschrijven.
Kimberly Schünemann, geeft het verhaal een bepaalde aaibaarheids factor die je zo mee neemt in verhaal en personages.
Overwerk is plots leuk en spannend, maar ook wat ontdekken welke richting je pad uit gaat.

-Joseph Roelands
Verliefd op de juf
Overwerken #3
3,5 ster

Odille is een gedreven wiskunde leerkracht. Ze kent haar vak en leerlingen goed!
Ze wil het beste uit haar leerlingen halen en als primus Seth als eerste weer een toets afgeeft, blijkt hij toch weer een snelheids fout gemaakt te hebben. Moet ze daar iets van zeggen?
Paul de vader van Seth merkt tijdens het wachten in de schoolgang op zijn dochter , dat zijn zoon al uit de klas is. Toch even verhaal halen bij de juf, waarom hij eerder weg mocht.
Dat verhaal halen, een verhaallijn wordt had hij niet verwacht!
Verliefd op de juf is een lekker voorspelbaar feelgoodverhaal dat je laat genieten van een romance in wording. Hoe liefde kan overvallen en dat zelf als je wat ouder bent. De kriebels, de spanning, de verwachtingen en de vraag is het wederzijds.
Joseph Roelands laat de beide hoofdpersonages werken voor hun liefde! Ook zij zullen punten moeten halen voor elkaar.

-Corina Dekker
Voorbestemd
Overwerken #4
4 sterren

June werkt als verpleegkundige op de afdeling chirurgie, door personeels tekort is haar gevraagd door te werken tot de nachtshift. Gezien ze alleen is, maakte overwerken geen probleem. Of is het omdat ze wat langer wil blijven daar een bepaalde patiënt haar intrigeert?
Voorbestemd is feelgood van het zwijmelen niveau. Toch heeft Corina Dekker er vragen in verwerkt rond aanvaardbaarheid en zelfbehoud.
Vooral June worstelt met deze twee issues. Tony heeft dan weer andere zorgen die de stap naar de liefde kunnen belemmeren.
Een verhaal dat vooral ook laat zien dat kansen onverwacht of voorbestemd komen. Dat het dan aan jezelf is, neem ik ze of laat ik ze passeren.
Een vlot, voorspelbaar en mooi liefdes verhaal in een kader waar beide personages het niet verwachten.

-M.H.J. Igel
Continurooster
Overwerken #5
4 sterren

Thea is een oude rot in haar schoolteam. Het laatste jaar voor haar pensioen en weer moeten er veranderingen doorgevoerd worden.
Het continurooster, hulp van derden voor tijdens de middagpauze. Zij krijgt een oudere man toegewezen “Hans” , maar kan die haar klas aan? Heeft hij ervaring?
Septisch staat ze er tegenover, maar ze gunt Hans een kans.
Hans weet van aanpakken en/of is hij ook goed in het inpakken van juf Thea?
Liefde op latere leeftijd, met rugzakjes maar met vakjes die leeg zijn en nog opgevuld kunnen worden. Dat is continurooster voor mij, een verhaal dat laat zien dat liefde voor iedereen, altijd en overal is.
Wat mijn enorm trof in het verhaal was het respect, het wederzijds respect dat je toont en het zo je dichter kan brengen naar elkaar toe.
M.H.J. Igel, weet dit ook erg overtuigend te brengen dit verhaal, je zit mee op de eerste rij, waardoor alles realistisch overkomt.
Het is zelf te snel uit, ik wou meer, ik wou de tussenstapjes ook meekrijgen en ze verder zien groeien naar elkaar toe. Niet omdat het verhaal nu niet klopte of rond was. Nee echt omdat Thea en Hans me lieten zweven en verlangen naar verliefdheid en liefde.

@missp_her_books_read

Meer recensies van missp_her_books_read