Paint

De ouders van Amber hebben altijd hun dromen doorgedrukt en de lat erg hoog gelegd voor Amber. Zo erg zelf dat ze een degout voor de paardensport van heeft gekregen.
Ze vlucht naar haar vriendin, weg uit de toxische omgeving. Nieuwe kansen op alle vlakken komen haar tegemoet. Maar is dat het wel? Is het geen vlucht? En is het verantwoord?
Point is een verhaal rond de paardensport, maar deze keer heeft Jeske Meinema er vooral de ontwikkeling en ontplooiing in verwerkt van Amber. Hoe een jong volwassene zich profileert, ontwikkelt, keuzes maakt, verantwoordelijkheid neemt of ontloopt, hoe vriendschappen ontwikkelen of uit elkaar vallen.
Als lezer beleef je hierdoor verschillende gevoelens van pro & contra, maar altijd zo dat er ook begrip is.
Jeske Meinema, heeft hier zichzelf echt overtroffen. Een stap die aantoont dat ze durft, wil blijven evolueren en haar schrijfstijl en passie laat ontwikkelen.
Het leest zeer vinnig en fijn, zelf voor een niet paardenliefhebber ben ik steeds mee in het verhaal.
Feelgood met drama en persoonlijke issues die de kansen voor de liefde kunnen belemmeren of juist nieuwe creëren.

4 sterren

@missp_her_books_read