Secret amour

missp_her_books_read 12 september 2024
Annabella en Natasja starten samen aan hun hogeschool opleiding. Een vriendschap tussen twee verschillende karakters die toch erg goed werkt. Natasja is de levensgenieter, flapuit en expert in het verzamelen van boyfriends. Annabella daarentegen is totaal het tegenovergestelde, een ijverige studente, plichts bewust , rustig en niet bezig met de jongens en liefde.
Tot een nieuwe docent haar aandacht trekt, een blik van beide zet hun wereld plots op zijn kop. Natasja is niet op de hoogte van Annabella haar gevoelens en denkt dat zij kans maakt om Jos aan de haak te slaan.
En wat is de rol van Jos de docent, waar liggen zijn grenzen en verantwoordelijkheden?
Ik heb dit verhaal 2x gelezen, dit omdat het me meermaals wat in verwarring bracht in genre, schrijfwijze en benadering. Maar ook de toevloed van informatie en details of juist te oppervlakkig waren.
Het was wat zoeken en plaatsen vooral door het hoge tempo dat er soms inzat.
Toch ben ik heel blij dat ik de moeite heb genomen om het opnieuw te lezen, want er zaten hele mooie en creatieve aspecten in rond personages en verhaalwendingen.
Lyona Rose kiest voor niet standaard en dat maakte het ook juist erg boeiend. Een mix van twee genres feelgood/new adult, persoonlijke/maatschappelijke issues samen laten gaan of juist lijnrecht tegenover elkaar zetten, vriendschap/vete, hulpbehoevendheid/zelfstandigheid en zo zijn er nog meer door gans het verhaal die uitersten.Dat maakte echt het verhaal, het gaf hierdoor ook een verhaallijn waar je soms de vinger niet goed kon opleggen. De auteur triggert eigenlijk continu de lezer in emoties, nieuwsgierigheid en leesdrive.
Wat secret amour zeker niet is, is voorspelbaar en dat is echt de kracht van het verhaal. De keuze van de cover en titel hadden niet beter gevonden kunnen worden.
Secret, misleiding en amour!

3,5 ster

@missp_her_books_read