Tot over mijn oren

Evi studeert voor leerkracht, woont samen met haar vriend en gaat nog vaak op stap met haar 3 vriendinnen.
Haar studie is bijna klaar, enkel nog een stage waar ze erg tegenop ziet, bij 30 kleuters, het opgeven speelt meermaals door haar hoofd. Maar er zal nog meer door dat hoofdje van haar verwerkt moeten worden.
Weg vriend, weg woonst, weg financiële zekerheid, weg…
Zal ze dit allemaal wel kunnen bolwerken?
Tot over mijn oren is een feelgood die vooral laat zien dat opgeven, onzekerheden, teleurstellingen, hoop en liefde een mens zijn leven kan beïnvloeden en veranderen.
Met het personage Evi had ik het soms moeilijk, het was vooral het willen opgeven van haar dat me kriebels gaf. Dit is echt de verdienste van de auteur, dat deze gevoelens bij mij naar boven kwamen. Evi kwam ook echt geloofwaardig over hierdoor en het paste ook echt bij haar leeftijd.
Lenthe Leeuwenberg schrijft hier vrij braaf, klassiek en nog wat zoekende naar haar schrijfstem. Ik heb veel van haar verhalen gelezen die zijn uitgegeven na dit verhaal en wat een evolutie heeft deze auteur gemaakt zeg!

3,5 ster

@missp_ her_books_read