Vrijspel

missp_her_books_read 06 september 2024
Schrijven dat is wat Olivia dagelijks doet. Geen standaard romans, maar steamy tot erotisch! Maar als de inspiratie wat achterwegen blijft, de druk steeds toeneemt en je zelf zoekende geraakt in alles rondom je heen, blijkt schrijven bijna onmogelijk.
Kan het nog erger? Ja, als je tijdens de seks met je vriend Stijn, andere mannen of situaties oproept om tot een orgasme te komen. Dat een vreemde je fantasieën geeft en nog erger dat hij je buurman wordt! Dat je aanvoelt dat hij gevaarlijk, verslavend en inspirerend is! Gabriel een Braziliaan, ondernemer met maffia banden, heeft maar één doel! Zijn broer Alex in Nederland vrij krijgen en hier heeft hij echt alles voor over! Er is hem al zoveel onrecht aangedaan! Wonen naast de vijand, samenwonen met zijn partner in crime en lust en gevoelens krijgen voor de buurvrouw maken alles complexer dan voorzien.
Want als er één ding bij al de personages van toepassing is, is het “niets is wat het lijkt of is” in het web van wraak, lust, haat en liefde!
Vrijspel is een titel die je op vele manieren kan lezen tot toepassen in het verhaal en een zeer goed en krachtig beeld opwekt. Maar de schrijfster weet de lezer met haar titel te misleiden, in de ban te houden en te verbazen!
Het verhaal is niet echt onder een genre te plakken, het is een mix van verschillende genres: steamy, maffia, thriller en romance, dat maakte het juist verrassend en origineel.
Het begin is even zoeken, zoeken naar de linken en de rollen van personages, hun verleden en betrachtingen.
Het verhaal wordt steeds vanuit een personage per hoofdstuk gebracht, waardoor je mondjesmaat in de verhaallijn komt en het steeds meer ontdekken en beleven is.
Er blijft wel steeds iets mysterieus en onbeantwoord hangen, wat je als lezer triggert om steeds verder te willen lezen, maar ook hierdoor soms er tussen wil komen, omdat je aanvoelt dit komt niet goed, dit mag niet gebeuren!
Dat is de verdienste van de auteur, het zo realistisch en pakkend maken dat die grens van fictief weg valt.
Anna Karolina Caban gebruikt een vlotte hedendaagse stijl, ze weet met woorden
een sfeer te creëren en een bepaalde lading, waardoor het verhaal zindert. Soms is ze nog wat zoekende, vooral in de eerste hoofdstukken naar haar schrijfstem en flow, maar gaandeweg zie je haar groeien en evolueren.
Dat dit haar eerste stappen zijn als auteur, zou je niet aangeven, ze staat er al echt met dit debuut!
Goed om te weten, het einde is toch wel met een klein cliffhangertje!! En dat stelde me eigenlijk gerust, want er komt meer en daar kijk ik nu al enorm naar uit!

4,5 ster

@missp_her_books_read