vuurzee

Het is al zo moeilijk om uit de kast te komen en als je dan nog eens een getraumatiseerde ervaring in deze fase oploopt is het heel moeilijk om je open te stellen. Jelte ontloopt hierdoor wat zijn geluk, zwijgt in alle talen en vlucht naar Schotland.
Wie ook ooit weg wou van het leven in Nederland was Mats! Hij woont al jaren in Schotland, moddert wat aan met partners, want zodra ze te dicht komen of te veel willen is het voor hem klaar!
Toch komen deze twee unieke en temperament volle heren met elkaar in contact. Of het vonken en vuur gaat geven is nog een andere vraag, want ieder heeft zijn issues.
Ryanne Veldkamp schrijft haar tweede M/M romance en wat heeft ze dit weer zo mooi en puur gedaan. Je gaat mee de grenzen bewandelen en opzoeken die beide heren hebben en toch ook wat star in zijn.
Trauma, heling, acceptatie, geduld, vriendschap en liefde het zijn de handvaten die ze moeten toepassen en die de lezer stap voor stap mee ontdekt en weet plaats te vinden in het verhaal. Het is soms heftig, wees gewaarschuwd, maar het is beklijvend en zo uit het hart geschreven.
Ik ben weer zo vol van Jelte en Mats, geen voorkeur, elk op zijn manier hun kracht en zwaktes.
Ryanne Veldkamp schrijft op een goed tempo, het verhaal heeft de nodige vaart. Aandacht voor omgeving en problematieken worden weer zo fijn en grondig neergezet.
Handig is om de eerdere delen in de reeks eerst te lezen, er komen wel wat verwijzingen in voor, wat voor mij een echte meerwaarde was.
Vuurzee is een verhaal dat onder je huid kruipt en het geloof & de hoop in de liefde enorm meegeeft!

5 sterren

@missp_her_books_read