Zodra ik je zag

Matilda is woest! Waarom moet ze nu juist met de meest irritante, sexy, overweldigende, onstuimige buurjongen Wren een opdracht doen voor Engels!
Hij maakt veel in haar los! Ze gluurt bijna elke dag naar hem, wat een lijf heeft hij, een bokser, een player, een badboy.
Wran is juist euforisch! Is dit zijn kans om bij Matilda in de buurt te komen en te scoren?
Een hartloopster, een prachtige vrouw, bescheiden en zijn muze, die hem natte dromen geeft, is Matilda zijn buurmeisje.
Maar hun leven krijgt nog andere wendingen die het allemaal niet makkelijker zal maken voor hun persoonlijk en hun samenwerking.
“Zodra ik je zag” is een mix van Young adult & New adult. Het wordt echt vanuit de twee personages geschreven. Je merkt dat in de schrijfbenadering, er wordt veel herhaald maar altijd vanuit de gedachtegang van Matilda en Wren. Het weerspiegelt echt de gedachten van jong volwassenen, hun leefwereld, hun verlangens en doelen.
Eens je die klikt maakt, lees je het ook anders, zie je mooie fragmenten en momenten passeren en brengt het je zelf terug naar je eigen jeugd/jong volwassenheid.
Jongeren die stappen zetten op vele vlakken, dromen, willen & kunnen nastreven. Maar ook incasseren, verwerken, omarmen. En vooral de zoektocht naar de liefde voor zichzelf en die ware.
Amanda Kade gebruikt een hedendaagse schrijfbenadering, dat soms veel woorden omvatten die misschien ook bondiger konden. Toch vloog ik door het verhaal en geraakte regelmatig in beroering.
De afwisseling met drama, passie, spanning en romantiek maakte het een echt high school verhaal.
Nieuwsgierig naar meer van deze auteur, ja alsook het genre.

3,5 ster

@missp_her_books_read