Darrow is mijn held!

Monique 31 december 2018 Boekverkoper
Ga naar huis Katniss Everdeen, met je pijl en boog! Er is een nieuwe ster aan de SF hemel verschenen en ik zet al mijn geld op hem: Darrow au Andromedus, de held uit Rood, het eerste deel uit De Mars-serie van Pierce Brown.

De wereld is weer eens verwoest en men is naar de planeten verhuist, o.a. naar Mars. Wie Rood is, werkt zich dood in de mijnen. Wie Goud is, heeft het voor het zeggen en leeft het leven als dat van een god. Alle Kleuren die zich er tussenin bevinden stellen zich in dienst van Goud en proberen te overleven zover dat gaat. Dat alles vormt een goede voedingsbodem voor een revolutie. Aan de jonge Rood-mijnwerker Darrow om dat te bewerkstelligen in de hoop een eind te maken aan de Gouden Hiërarchie.

Heel stiekem hoop ik dat deze serie verfilmt gaat worden als Anime in de stijl van Ghost in the Shell of Neon Genesis Evangelion. Dat is een beetje de sfeerimpressie die ik kreeg tijdens het lezen.

Meer recensies van Monique