Historische fictie ten top!

MonikaElise 22 september 2023
Hou je van historische fictie en het oude Rome dan is dit een boek om van te smullen.
Het is gebaseerd op het personage Lavinia, voorkomend in Vergilius' epische gedicht "Aeneis". Lavinia is de toekomstige vrouw van Aeneas, de legendarische held en grondlegger van Rome. Het boek geeft Lavinia een eigen stem en verhaal.

Het boek geeft haar gedachten, gevoelens weer en hoe ze reageert op de gebeurtenissen die haar overkomen.
Het neemt de lezer naar de wereld van het oude Rome en de mythologie. Thema's zoals lotsbestemming, identiteit en de kracht van verhalen komen voorbij. Als je geïnteresseerd bent in historische fictie met een literair tintje, ook al ben je niet bekend met de klassieke werken zoals de "Aeneis" van Vergilius, ( zoals ik ) dan zou "Lavinia" toch de moeite waard kunnen zijn om te lezen.
Een echte aanrader voor lezers die houden van romans met een sterk vrouwelijk karakter.

Meer recensies van MonikaElise