Origineel en eigentijds

17 september 2017
Emma voelt zich anders dan andere mensen en behoort tot een groep kinderen van de toekomst die voorlopen op de evolutie. Ze voelt wat anderen voelen, heeft de gave om telepathisch te communiceren en weet dingen al voordat ze gebeuren. Als ze wordt opgehaald door het mysterieuze meisje Philana, reizen ze samen naar Frankrijk waar een groep Voorlopers zich heeft gevestigd. In dit bergdorp ziet ze haar vader terug die ze al ruim twee jaar niet meer heeft gezien. Hier begint een spirituele zoektocht. Emma hoopt het geluk te vinden, zich eindelijk zichzelf te voelen en te begrijpen. Ontroerend is de vader-dochterrelatie, Emma's sterke band met een paard en haar ontluikende verliefdheid op een andere Voorloper. Het verhaal eindigt met een spannende race tegen de tijd. Een nieuw lijntje voor een vervolg wordt geopend, meerdere delen zullen hopelijk volgen. Wat mij betreft, leent het zich uitstekend voor een TV-serie. Voorlopers is een origineel en eigentijds Young Adult, die ook zeker geschikt is voor volwassenen, geschreven in de soepele en mooie schrijfstijl van Mirjam Hildebrand.

Meer recensies van