Alles voor jou

Monique 10 oktober 2024
Bibi runt samen met haar vriendin en zakenpartner een eigen winkel, Knus. Op zestien jarige leeftijd raakte ze ongewild zwanger, maar abortus was voor haar geen optie. De biologische vader heeft zich teruggetrokken van alle verantwoordelijkheid en speelt geen rol in het leven van haar zoontje.

Als Lars in de winkel letterlijk tegen haar opbotst, moet ze zich door hem laten behandelen vanwege een splinter in haar been. Lars die ambulanceverpleegkundige is kan deze vakkundig verwijderen en het lijkt liefde op het eerste gezicht.
Maar in oudejaarsnacht is Lars geconfronteerd met een afschuwelijke situatie waar hij geen raad mee weet en dit heeft een negatieve uitwerking op hun relatie.

Mooi boek over de liefde tussen twee mensen die over diverse hobbels heen moet. Bibi is aanvankelijk erg terughoudend omdat ze haar zoontje wil beschermen. Lars moet flink zijn best doen om het vertrouwen van beiden te winnen.
Maar op zijn beurt durft hij Bibi niet in vertrouwen te nemen over hetgeen hem is overkomen.

Het verhaal laat pijnlijk duidelijk zien waar het toe kan leiden als je je eigen angsten niet durft te uiten naar je partner toe. Dat je je partner het vertrouwen niet wilt of kunt geven.
We denken graag voor een ander, maar daarmee doen we de ander tekort. Diegene kan zelf prima aangeven wat hij/zij wel en niet aankan.

Het verhaal geeft een mooie inkijk in een relatie en wat er kan gebeuren als we ons niet helemaal durven open te stellen voor de ander. En of dat is ter bescherming van de ander, of om een andere reden, het wringt in je relatie.

In dit boek durft Lars uiteindelijk toe te geven aan zijn angsten en professionele hulp te zoeken omdat hij tot inzichtnis gekomen dat hij het zelf niet kan. Ook dat vergt veel van iemand om dat aan jezelf toe te geven.

Maar als je beiden bereid bent de ander te vertrouwen en te steunen heb je een goede en sterke basis om een relatie te laten slagen.

Meer recensies van Monique