De ogen van Osiris

Monique 08 september 2024
Leo von Herzfeldt en zijn collega’s staan voor de zware taak om een moordenaar op de sporen die jonge jongens ombrengt en hun edele delen verwijdert.
Daarnaast is er ook nog het mysterie van de plotseling overleden professor die is gemummificeerd. Naast deze intensieve taken wil hij ook Julia het hof maken.
Ondanks dat zijn politiewerk veel tijd opslokt en het hem zelf ook bijna het leven kost weet ook Julia haar steentje bij te dragen. Mede door nieuwerwetse technieken weet Leo het een en ander op te helderen.

Wat een heerlijke historische thriller. Knap om deze ook zo te bedenken. Er moet heel wat research aan vooraf zijn gegaan om dit boek zo te schrijven dat alles klopt. Petje af. Ik heb genoten van dit tweede deel en weer onder de indruk van het verhaal. Het is zo uniek, heel anders dan andere thrillers.

Daarnaast voel je de weerstand binnen het korps als Leo met nieuwe technieken aankomt. Technieken die overigens in onze tijd heel gebruikelijk zijn, en vaak worden toegepast. Leuk om te lezen dat ze in het boek nog in de kinderschoenen staan.

De personages komen veelal,overeen met de personages in het eerste deel, zodat het direct als makkelijk leest. Ondanks dat ook in dit deel Leo de hoofdpersoon van het boek is hebben de overige personages ook een behoorlijke rol. Je leert ze daardoor goed kennen en begrijpt de beschreven gedragingen daardoor beter.

Ook de cover is erg mooi met een duidelijke verwijzing naar de titel.

Het volgende deel en laatste deel,al gereserveerd bij de bibliotheek. Ga ik snel verder in deze serie.

Meer recensies van Monique