De perfecte zoon

Monique 20 september 2024
Als er en meisje verdwijnt is Liam de laatste die haar levend heeft gezien en wordt al snel als verdachte gezien. Erika wil haar zoon geloven dat hij onschuldig is maar twijfelt daar heel sterk aan. Er zijn in het verleden dingen gebeurt en gezegd die haar twijfel ondersteunen.

Toch komt de dader uit een onverwachte hoek en moeten Erika en Liam maar ook hun zus en dochter vrezen voor hun leven.

Spannend boek de situatie van Liam wordt zo neergezet dat je ook het idee hebt dat Liam achter de verdwijning zit. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat je - naarmate het verhaal vordert - steeds meer de indruk krijgt dat het niet Liam is die hier de schuldige is.
Maar wie dan wel.

Liam gedraagt zich perfect. Weet precies wat anderen willen horen of welk gedrag op welk moment hij moet laten zien. Ik kan me voorstellen dat dat je als ouder onzeker maakt. Kinderen zijn nu eenmaal niet perfect en willen graag alles voor elkaar krijgen. Je voelt de tweestrijd van Erika. Je wilt je zoon geloven, maar er zijn aanwijzingen die het tegenspreken. Hoe moeilijk moet dat zijn,

Pas op het laatst krijg je een idee wie er achter de ontvoering zit, en welke impact het heeft.

Mooi verhaal met een verontrustend einde.

Meer recensies van Monique