Zon in de sinaasappelboomgaard.

Monique 01 september 2024
Vier jeugdvriendinnen zoeken elkaar elke zomer op op de boerderij die een centrale rol speelt in hun jeugd en geleid wordt door een van de vriendinnen. De sinaasappelboomgaard.
Zonder dat ze het van elkaar weten dragen ze ieder een geheim met zich mee. Maar ze realiseren zich dat ze hun geheim niet verborgen kunnen houden voor hun beste vriendinnen. Lief en leed wordt gedeeld en ze helpen elkaar door de moeilijke perioden heen.

Mooi tweede boek in deze serie met een hele korte verwijzing naar het eerste deel. De band tussen vier vriendinnen staat centraal in dit boek en alle vier durven ze zich voor elkaar open te stellen. Iedere vriendin heeft zo zijn geheim, maar alle even heftig en erg. Door elkaar te steunen en te helpen trekken ze elkaar erdoor heen.

De cover is het eerste wat me aantrok in dit boek. Een heerlijke frisse, vrolijke cover. De intensiteit van het verhaal trof me wel. Zeker omdat je enkele issues van dichtbij hebt meegemaakt, raakt het je ergens toch wel.
Mooi om te zien dat de vriendinnen achter elkaar gaan staan en elkaar steunen. En later in het verhaal dat ook ieders partner en eventuele kinderen bij alles worden betrokken.

Het is een heerlijk boek om te lezen, wat realistisch overkomt. De personages zijn beperkt en ook duidelijk omschreven zodat er geen verwarringen kunnen ontstaan.
Heel mooi boek over vier jeugdvriendinnen die elkaar steunen door dik en dun.

Meer recensies van Monique