Aangenaam lezen

mrpw 22 oktober 2024
Via de Facebook groep boekentoer kreeg ik dit boek toegestuurd om te mogen lezen en door te sturen. Uiteraard hoort daar een recensie bij.

Over de inhoud zal ik niets schrijven, want de flaptekst is elders te vinden en ik wil geen spoilers weggeven.

Het was voor mij in eerste instantie wat lastig om in het verhaal te komen. Daardoor heb ik wat langer over het boek gedaan dan ik normaal gesproken doe.
Toch wist het verhaal mij te pakken en wilde ik graag weten hoe het zich zou ontwikkelen.

Ik vond het prettig dat de hoofdstukken kort waren en ook de zinnen waren vlot leesbaar. De sfeer en/of omgeving werd duidelijk beschreven zonder “tachtig bijvoeglijke naamwoorden en bijzinnen”.
Het verhaal wordt vanuit de hoofdpersoon in de ik-vorm verteld (aangegeven met de hoofdstukken).
Af en toe is er een stuk dat vanuit de derde persoon verteld wordt. Later in het verhaal wordt duidelijk om wie dat gaat en wat dat te maken heeft met de rest (aangegeven met plaats en datum, in een ander lettertype).

Het verhaal zelf vond ik redelijk goed in elkaar steken. Niet alles vond ik even geloofwaardig; zo was de hoofdpersoon op wel erg veel vlakken getalenteerd, kwamen ontmoetingen wel erg mooi bij elkaar en was er op meerdere gebieden een snelle acceptatie.

Maar buiten dat vond ik het een allround boek. Er zat spanning en romantiek in, de omgeving was van toegevoegde waarde en er was nagedacht over de karakters van de hoofdpersonen.

Ik heb het boek met plezier gelezen!

Meer recensies van mrpw