Een echte feelgood waar je van begin tot eind van kan genieten!

myfavoritechapter 03 februari 2024
Wauw, wat was dit weer een geweldig boek dat mij van begin tot eind geboeid had.

Het boek gaat over Mare, een vrouw begin 30, die in de rouw is omdat zij onlangs haar moeder verloren is. Daarbij maakt haar vriend het ook nog eens uit. Omdat zij wat rust nodig heeft besluit ze in de kerstvakantie naar het oude huis van haar opa en oma, waar zij veel tijd in haar jeugd doorbracht, in Westkapelle te gaan.
Al snel ontmoet ze daar Boris, een norse, stoere kok waar ze snel een klik mee heeft. Boris heeft echter ook het een en ander waar hij mee worstelt. Is dit een typisch geval "right person, wrong time"?

Ik heb zo genoten van dit boek. Een heerlijke, humoristische schrijfstijl dat lekker wegleest in combinatie met het leuke plot had mij vanaf het begin in zijn greep.

Ik kon mijzelf af en toe goed in Mare herkennen waardoor ik enorm met haar mee ging leven. Ook Mare's zus vond ik een geweldig karakter door haar humor en gevatte opmerkingen. Over Boris kan ik niks anders zeggen dan: wie wil dat nou niet?

Doordat het zich afspeelt in een dorp vlakbij mij kwam het verhaal nog meer tot leven. Voor de lancering van het boek mocht ik samen met Jacodine en een aantal boektokkers mee op een tour door Westkapelle waar wij verschillende locaties uit het boek bezochten. Ik heb door deze leuke dag alleen maar meer van het boek kunnen genieten!

Naast dat het boek enorm grappig is en je bij Boris wegzwijmelt, komen er ook heftigere onderwerpen aan bod. Jacodine is heel goed in het schrijven over serieuze onderwerpen en het toch luchtig te houden zonder dat het voelt alsof de onderwerpen niet serieus worden genomen.

Al met al was dit een fantastisch boek dat ik je zeker zou aanraden te lezen. Vooral deze zomer in een strandtentje aan zee natuurlijk!

Meer recensies van myfavoritechapter