De perfecte balans van liefde, humor en verdriet

Myfridayreads 27 september 2024
Dit prachtige en onroerende boek mocht ik lezen voor de leesclub van Zomer en Keuning! Heel erg bedankt hiervoor en ik heb met zo veel plezier alle vragen beantwoord.

Het was voor mij lastig om het boek na de aangegeven hoofdstukken weg te leggen. Na hoofdstuk 1 t/m 19 gelezen te hebben, wist ik al voldoende dit boek was geweldig!

Het neemt je mee in een verhaal waarbij Femke aan zichzelf begint te twijfelen of de muziekindustrie wel wat voor haar is. Haar buurvrouw Truus wat een geweldig en hilarisch karakter stimuleert haar om mee te doen met een zangwedstrijd. Op hetzelfde moment dat ze mee mag doen krijgt haar moeder Kanker.

Marjan beschrijft het proces van het zien aftakelen van je moeder zo goed alsof ze het zelf heeft meegemaakt. Ze weet precies de juiste gevoelens op papier te brengen, het hele proces van afscheid nemen en nog samen mooie momenten maken te beschrijven. Het verdriet van Femke kwam hard binnen bij mij. Het was voor mij een emotioneel boek en heb dan ook zakdoekjes moeten gebruiken. Als een schrijver mij zo weet te raken, verdiend dat een gigantisch compliment!

Dit boek ontroerde mij, deed wat met mij en is prachtig geschreven. Precies de juiste balans tussen humor, liefde en verdriet. Ik wil meer van Marjon gaan lezen.

Meer recensies van Myfridayreads