Wauw

Myfridayreads 30 augustus 2024
Rebecca Yarros neemt je zo mee op avontuur dat je niet kan wachten tot je weet hoe het boek eindigt.

Ze beschrijft de wereld van Fourth Wing zo beeldend en het verhaal verloopt zo vlot. In elk hoofdstuk gebeurt er iets waardoor je gekluisterd ben aan het boek. Ik wilde gewoon meer.

Ik vond het zo mooi hoe de hoofdrolspeler Violet van een toch wel onzekere, breekbaar karakter naar een zelfredzame, sterk en creatieve persoon toe gaat. Onwijs moedig en slim hoe ze met verschillende beproevingen omgaat. Hoe ze ondanks verschillende adviezen van de mensen om haar heen, haar eigen weg weet te bewandelen. Hoe ze vriendschap vindt met karakters die eigenlijk haar gezworen vijanden moesten zijn.

De spanning tussen Violet en Xaden spat van het papier af. Op Instagram zag ik al filmpjes voorbij komen maar nu kan ik ze daadwerkelijk plaatsen. Het bouwt zich zo op dat je echt aan het einde denkt maar hoe gaat dit nu verder. Ik wil meer tussen die twee en was dan ook erg geïrriteerd dat ik het boek uit was en flabbergasted over het einde. I want more!

Zo kan ik denk ik nog wel verder schrijven over dit fantastische boek, maar wil geen spoilers geven.

Houd je van een wereld met draken, beproevingen, vriendschap, spanning en enemies to lovers dan is dit boek voor jou! Maar wees gewaarschuwd want je kan hem niet wegleggen!

Meer recensies van Myfridayreads