Een aanrader voor iedereen die van fantasy houdt!

Myfridayreads 16 oktober 2024
Dit boek had mijn aandacht vanaf het moment dat ik hem kreeg. Ondanks dat ik andere boeken nog aan het lezen was moest ik er aan beginnen. Totaal geen spijt gehad! Wat een boek is dit!

Vanaf bladzijde één word je meegesleurd in het leven van Oraya, een mens die in een wereld leeft waar vampieren de macht hebben. Waarin de mens als voedselbron wordt gezien en daardoor niet veilig zijn. Oraya wordt als jong meisje gered door de vampierenkoning waardoor ze een machtspositie krijgt.

Heel mooi beschrijft de schrijfster de tweestrijd waarin Oraya zit. Ze ziet hoe er met de mensen om wordt gegaan, maar hoe kan ze een verschil maken.

Het gehele boek is spannend, meeslepend en mooi beschreven. Ik kon het boek niet wegleggen en wilde weten hoe ze de proeven doorkwam. Hoe er vriendschap ontstaat tussen haar en vampieren. Haar wil om te overleven voel je gewoon door het hele boek heen. Het was fijn om ook steeds meer te lezen over het verleden wat haar tot de persoon maakt die ze nu is. Pas op het einde begrijp je haar redenen om mee te doen aan het toernooi. Ik was gekluisterd aan het boek tot de laatste pagina, las het dan ook uit in drie avonden. En wat voor einde was het zeg!! Ik ga geen spoilers geven maar mijn mond viel open.

Wat een geweldig boek! Alle lof en ja deze moet je lezen als je van fantasy houdt! Let wel op er zit een steamy hoofdstuk in (eentje die ik iets te vond, had niet gehoeven in het boek)

Meer recensies van Myfridayreads