Brandoffer

Myrthe 10 september 2024
De afgelopen weken mocht ik weer meedoen met de buddyread van LS uitgeverij, dankjewel daarvoor! We lazen dit keer niet één, maar twee boeken. Niet zomaar boeken, nee… thrillers… Normaal gesproken helemaal niet een genre waar ik zelf voor zou kiezen, dus deze buddyread was echt out of my comfortzone!
Ik begon een beetje aarzelend aan het eerste boek, ‘Brandoffer’ van M. W. Craven. In ‘Brandoffer’ maak je Washington Poe en Tilly Bradshaw.

In het Engelse Lake District blijkt een seriemoordenaar mensen levend te verbranden in de prehistorische steencirkels. Hij laat geen sporen na en de politie heeft geen enkele aanwijzing. Dan ontdekt men dat er in de verkoolde overblijfselen van het derde slachtoffer een naam staat gekerfd: Washington Poe. Tegen wil en dank wordt Poe, een afgedankte detective, gekoppeld aan een briljante maar sociaal onhandige partner: Tilly Bradshaw. Samen ontdekken ze een spoor dat alleen voor Poe's ogen bestemd is.

De onmiddellijke vriendschap tussen Poe en Tilly was naar mijn mening één van de sterkste elementen van dit boek. Ze gaan (letterlijk) voor elkaar door het vuur.

Het onderzoek in deze moordzaak neemt een aantal onverwachte wendingen en de uiteindelijke ontknoping had ik echt niet zien aankomen! Het blijft tot op het laatste moment spannend wie nou de dader is.
Gelukkig was het boek niet heel eng. Het was geen horror, dus geen nachtmerries haha… Het was meer een hele lange aflevering van CSI, maar dan op papier. Ik ben heel benieuwd naar deel twee van deze serie!

Meer recensies van Myrthe