Vijf sterren!

Myrthe 23 juli 2024
De afgelopen weken mocht ik weer meedoen met de buddyread van LS uitgeverij, dankjewel daarvoor! We lazen ‘Voor ik je laat gaan’ van Kennedy Ryan.
Ik had nog niet eerder een boek van Kennedy Ryan gelezen, dus ik was erg nieuwsgierig en wauw… wat heeft dit boek mij aangenaam verrast! Ik kon het niet wegleggen.

Je leest over Yasmen en Josiah, zij zijn zielsverwanten. Ze hebben de once in a lifetime-liefde waar je van droomt: een tijd vol passie, hard werken, grote dromen en veel liefde, ook voor hun twee kinderen. Maar dan treft het noodlot hun familie en het leven waar ze van droomden lijkt onherstelbaar gebroken. Yasmen raakt in een depressie, Josiah stort zich op het runnen van het restaurant en langzaamaan raken ze elkaar kwijt. Tot Yasmen het niet meer aankan en een scheiding aanvraagt. Twee jaar later hebben ze een nieuw ritme gevonden in het co-ouderschap van hun twee kinderen en het runnen van hun succesvolle restaurant. Ook beginnen ze allebei voorzichtig met daten. Maar als magneten blijven Yasmen en Josiah naar elkaar toe bewegen, en beginnen ze zich af te vragen of ze elkaar écht kunnen laten gaan…

Het verhaal is zo beeldend beschreven, dat het voelt alsof je er zelf bij bent, alsof je de scènes zo voor je ziet. Het gaf me het gevoel alsof ik een film had bekeken, maar het was geen film, het was een boek…
Een boek over twee mensen die elkaar kwijtraken, maar uiteindelijk hun best doen om de weg naar elkaar weer terug te vinden. Die zoektocht wordt van beide kanten belicht, je leest dit boek vanuit wisselende perspectieven van Yasmen en Josiah en dit vond ik echt een pluspunt.
Je krijgt hierdoor begrip voor allebei, voor de heftige gebeurtenissen en emoties waar zij mee te maken krijgen en vooral voor hoe zij hiermee omgaan, allebei op hun eigen manier.

Het boek is open, eerlijk, rauw, expliciet, pijnlijk en romantisch tegelijk. Ik heb genoten!

Meer recensies van Myrthe