Zwarte zomer

Myrthe 10 september 2024
De afgelopen weken mocht ik weer meedoen met de buddyread van LS uitgeverij, dankjewel daarvoor! We lazen dit keer niet één, maar twee boeken. Niet zomaar boeken, nee… thrillers… Normaal gesproken helemaal niet een genre waar ik zelf voor zou kiezen, dus deze buddyread was echt out of my comfortzone!
Na het lezen van het eerste boek van deze serie had ik de smaak te pakken! Snel verder met ‘Zwarte zomer’ van M. W. Craven. Het boek is het tweede deel in de serie over Washington Poe en Tilly Bradshaw en zij zijn inmiddels aardig goed op elkaar ingespeeld. Je ziet Tilly in dit boek echt een groei doormaken en dit maakt haar personage alleen maar interessanter.

In ‘Zwarte zomer’ ontmoeten we Jared Keaton: sterrenchef, charmant, charismatisch, psychopaat... En veroordeeld voor de brute moord op zijn dochter Elizabeth. Haar lichaam is nooit gevonden, en Keatons veroordeling is grotendeels gebaseerd op de getuigenis van rechercheur Washington Poe.
Als zes jaar later een jonge vrouw een afgelegen politiebureau binnenstrompelt met het onweerlegbare bewijs dat zij Elizabeth Keaton is, komt Poe, die Jared Keaton achter de tralies heeft gezet, in grote problemen. Zozeer zelfs, dat dit hem wel eens zijn baan kan kosten.

Het boek begint meteen met een aantal heftige scenes en het oplossen van deze moordzaak blijkt zo mogelijk nog veel ingewikkelder dan de zaak van de brandofferman in het eerste deel van de serie. Poe en Tilly werken steeds beter samen en zich bijten zich vast in de zaak en het kleine beetje bewijs dat er is.
Je komt er in dit boek al redelijk snel achter wie (volgens Poe) de dader is, maar dan moeten ze nog zien te ontrafelen hoe het allemaal gebeurd is en vooral… het zien te bewijzen!

Een fijne serie die goed leesbaar is, maar waar je wel je aandacht bij moet houden! Ik ben verslaafd, op naar deel drie.

Meer recensies van Myrthe