Een luchtig tussendoortje met een dosis spice

nadiehiwana 23 maart 2023
De Liefdesdeal, geschreven door Lydian Coppus, gaat over Casper, die onverwachts op het hondje van zijn zus moet passen. Dit komt alleen heel slecht uit in verband met zijn drukke werkleven. Hij gaat op zoek naar iemand die op deze hond kan passen, en dan ontmoet hij Linde. Ondanks dat Linde totaal zijn type niet is, is er een grote aantrekkingskracht tussen de twee tegenpolen.

Wat was dit een snelle en leuke romantische read. De cover was ook gelijk het eerste wat mij aansprak. Ik wordt sowieso al aangetrokken door cartooncovers, en dan ook nog eens paars, maakte mij helemaal excited om het boek te lezen.

Lydian heeft een vlotte pen, waardoor dit boek echt gemakkelijk leest. De spicy scenes waren ook *chef’s kiss*. Ik vond het alleen jammer dat de gedachtes van beide personages een beetje door elkaar heen liepen. Nu lees ik ook meer boeken die vanuit de ‘ik-vorm’ worden geschreven. Misschien dat ik gewoon mijn vaste leesstijl een beetje miste in dit boek.

De verhaallijn was leuk, maar naar mijn idee niet heel speciaal helaas. Het was ook niet heel lang, maar het had voor mij ook niet langer hoeven zijn want het was precies goed zo. Alles wat verteld moest worden is ook verteld. Met maar 155 pagina’s had ik hem eigenlijk ook zo uit. Wel heel leuk dat het boek is gebaseerd op een privésituatie (daarvoor moet je toch zelf het nawoord maar gaan lezen).

Conclusie: Het was een leuk boek voor tussendoor. Als je op zoek bent naar wat luchtigs met wat spice is dit zeker een aanrader. Zelf geef ik hem 3 sterren. Ik heb me zeker vermaakt tijdens het lezen en ben benieuwd naar wat er nog meer gaat komen van Lydian Coppus.

Met dank aan uitgeverij Luitingh-Sijthoff voor dit recensie-exemplaar.

Meer recensies van nadiehiwana