De Villa is een echte pageturner

nadiehiwana 28 juni 2023
De Villa, geschreven door Ruth Kelly, gaat over tien deelnemers die mee mogen doen aan een reality tv-show. Tijdens deze show kunnen ze een groot geldbedrag winnen. Hoe ver zullen de deelnemers gaan om dit bedrag te winnen?

Reality tv-shows zijn echt mijn guilty pleasure (ja, ik heb Ex on the Beach gekeken). Toen ik de synopsis had gelezen, was ik helemaal enthousiast. Reality tv en ook een thriller? Ja graag! Ik moest dit boek gewoon lezen. Het klonk als een perfecte thriller voor tijdens de zomer: en dat was het ook! Het verhaal speelt zich namelijk af op een eiland bij Spanje, hoe zomers wil je het hebben?

Het verhaal was echt een pageturner. Door de korte hoofdstukken vlieg je er echt doorheen. Vanaf het begin weet je al dat er iemand het niet heeft overleefd, maar je weet niet wie en je weet niet waarom. Zelfs nadat je het allemaal denkt te hebben uitgevogeld, volgt er weer een volgende plottwist die je niet aan zag komen.

Doordat de hoofdstukken zich afwisselen tussen een verhoorruimte dat zich in het heden afspeelt en de reality tv-show in het verleden, blijf je ook steeds weer nieuwe inzichten krijgen, waardoor het verhaal steeds spannender wordt.

Conclusie: De Villa is een echte pageturner en een heerlijke thriller voor tijdens je vakantie. Zelf heb ik hem 4,5 sterren gegeven. Ik ben erdoorheen gevlogen en ik vind het stiekem jammer dat ik hem al uit heb.

Met dank aan uitgeverij De Fontein voor dit recensie-exemplaar.

Meer recensies van nadiehiwana